Hozza létre webshopját és nem fog tovább keresgélni!

Hogyan szerezzek vevőket egy új webáruháznak?
Ez a cikk a superwebaruhaz.hu blogjának valaha volt legolvasottabb bejegyzése. Sok-sok kezdő webáruházasnak mi magunk ajánlottuk a figyelmébe, miután nem igazán tudta, hogyan, merre induljon el. Ilyen előzmények után mi mást is kívánhatnánk, mint hogy bárki, aki olvassa ezt a többször átdolgozott, aktuálisra frissített útmutatót, annak hozzon sok sikert, új látogatókat és elégedett vásárlókat!
„Az, hogy készítünk egy honlapot, önmagában nem több, mint integetni valakinek a sötétben: egyedül csak az integető tud róla, hogy szeretne valamit.” (Jay Conrad Levinson)

Amikor létrehozunk egy webáruházat, feltöltjük kategóriákkal, termékekkel, elvégezzük a megfelelő beállításokat, hajlamosak vagyunk egy nagyot szusszanni, hátradőlni és várni a vevőket. Pedig maguktól bizony nem fognak jönni. A webshop kialakítása, a termékek feltöltése csupán az első lépés, a munka igazából csak most kezdődik. Ehhez a nem egyszerű feladathoz, az első vevők megszerzéséhez állítottuk össze ezt az útmutatót a 2025-ös elvárásoknak megfelelően.

Az idő szerepe a webáruház forgalmának kialakításában

Az idő szerepe

A legfontosabb amivel tisztában kell lennünk, hogy egy webáruház beindulásához (mint bármely más vállalkozáshoz) idő kell, nem szabad türelmetlennek lennünk. Az első rendszeres megrendelésekig akár hetek, hónapok is eltelhetnek. Ennek fő oka, hogy a Google kezdetben nem látja oldalunkat, így innen nem érkeznek látogatóink. A legfontosabb dolgunk tehát a webáruház kialakítása után az, hogy a webáruházat a Google számára láthatóvá, és minél egyedibbé tegyük.

Honnan érkezhetnek a vásárlók a webáruházamba?

Mielőtt tovább lépnénk, tudnunk kell, hogy egy webáruházba Magyarországon általában milyen csatornákon keresztül érkeznek a látogatók. Azaz a leendő megrendelők hogyan találnak meg minket?

1. Keresési forgalom – Google

Az első és legfontosabb forrásunk a Google.  A forgalom és a vásárlók többsége innen érkezik a webshopokba.

2. Közvetlen forgalom

Közvetlen vagy direkt forgalomról akkor beszélünk, ha a vásárló már ismeri vállalkozásunkat, webáruházunkat. Nem keresgél, hanem beírja a böngészőbe áruházunk címét és egyenesen tőlünk rendel. Minél régebbi, minél ismertebb egy webáruház, annál nagyobb a közvetlen forgalom aránya. Egy újonnan induló webshopnál értelemszerűen nincs, vagy nagyon alacsony a direkt forgalom.

3. Offline csatornák

Ide tartozik a szórólap, újság megjelenés, hirdetőtábla, QR-kód, stb. Minden olyan megjelenése a webshopnak, ami nem online van jelen.

4. Közösségi forgalom – Facebook

A látogatók egy jelentős része érkezhet a közösségi oldalakról is. Ez Magyarországon elsősorban a Facebookot jelenti, így nagyon fontos, hogy ezen a felületen is jelen legyünk. Minél nagyobb és aktívabb közösségünk van, minél többen lájkolják, osztják meg posztjainkat és oldalunkat, annál több emberhez jutunk el, annál több látogató fog webáruházunkba érkezni a közösségi forgalmon keresztül. Ráadásul a közösségi visszajelzéseket a Google is követi, így minél több aktivitás kötődik a Facebookon oldalunkhoz, a Google is annál előrébb sorolhat.

5. Hivatkozási forgalom – Árösszehasonlító oldalak és egyéb ránk mutató linkek

Szintén komoly forgalom érkezhet ezekről az oldalakról is (Árukereső, Árgép, Olcso.hu. stb.). Az ingyenes árösszehasonlító oldalakra mindenképp érdemes regisztrálni mihamarabb, de a fizetőseket is érdemes kipróbálni.
A hivatkozási forgalomba tartoznak még az egyéb oldalakon (pl. link katalógusokban) elhelyezett, ránk mutató linkek. 

Konkrét lépések

A fentebb leírtakból látszik, hogy a vásárlók megszerzéséhez négy alappillért kell felépítenünk és minél inkább megerősítenünk.

Viszont ennek a négy oszlopnak biztos lábakon kell állnia, tehát a webáruházunk kialakításával, tartalmával is mindennek rendben kell lennie.

A következőkben végigvesszük azokat a konkrét lépéseket, melyeket mindenképp el kell végeznünk vásárlóközösségünk kialakításához.

A „nulladik” lépés – a webáruház kialakítása

Mielőtt webáruházunk kapuját szélesre tárjuk a nagyvilág előtt, a következő dolgokat érdemes (és szükséges is) ellenőriznünk:

  • Minél több egyedi tartalom legyen az oldalon! Ne csak  máshonnan átvett, rövid termékleírásokat használjunk. A Google komoly mértékben díjazza az egyedi tartalmat. Lehetőség szerint – bár tudjuk ez hatalmas munka – írjunk egyedi termékleírásokat, saját tapasztalatainkat, véleményünket megosztva. Az egyediség nem elvárás, de amikor csak tudunk, törekedjünk rá!
  • Informatív tartalmi oldalakon keresztül mutassuk be szolgáltatásainkat, vállalkozásunkat. Ne induljunk el úgy, hogy a vásárló a kötelezően feltüntetett adatok mellett semmit sem tud a webshop mögött álló vállalkozásról! A bizalom alap pillére a megismerés.
  • Jó minőségű termékfotókat töltsünk az oldalra, mi magunk sem szeretjük, ha megvennénk valamit, de nem hogy élőben nem tudjuk megnézni, de elképzelni sem tudjuk a valódi színeit, arányait a rossz fotó miatt. 
  • 2025-ben már mindennél fontosabb az oldal megjelenése, design-ja. A fejléc és a háttér szerkesztését lehetőleg bízzuk szakemberre. Lehet, hogy az oldal tetszik nekünk, de a látogatóink többsége mégis „gagyinak” találja. Ez sokakat eltántoríthat a vásárlástól, ezért mindig érdemes szakember segítségét és véleményét is kikérni
  • Ha valamennyire jártasak vagyunk a keresőoptimalizálás alapjaiban, már kezdetben testre szabhatjuk webáruházaink SEO beállításait. Erre SEO PLUS csomagunk nyújt lehetőséget.

Önálló domain

Bár felépíthető egy webáruház a valami.superwebaruhaz.hu aldomainre is (ez az alapbeállítás), mégis érdemes már azonnal egy önálló domainre beruháznunk. Miért?

  • A Google előnyben részesíti és jobb helyre sorolja az önálló (fő) domaineket
  • A vásárlóban bizalmatlanságot ébreszthet egy ingyenes aldomain („Ha nincs a webshopnak párezer forintja havonta önálló megoldásra, akkor miért rendeljek innen? Lehet egy hónap múlva már nem is létezik a vállalkozás…” )
  • A saját domainünk a miénk marad, ha pl. három év múlva más rendszer mellett döntene valaki, szabadon átirányíthatja az új helyre.
  • Részletes útmutatónkat az önálló domain használatáról itt találja.

I. Az első lépés – Google

Mint korábban is leírtuk, valószínűleg a legtöbb látogatónk a Google keresőből fog érkezni, ezért az a célunk, hogy minél hamarabb megtaláljanak így minket. A keresőoptimalizálás (SEO) külön szakma, ennek részleteibe itt nem akarunk belemenni, de ha elvégezzük az itt vázolt alaplépéseket, azzal képesek vagyunk megteremteni az alapokat első vásárlóink megszerzéséhez.

I.1 Regisztráció a Google Analyticsbe

Nagyon fontos, hogy webáruházunkról naprakész statisztikai adataink legyenek - hiszen amit nem tudunk mérni, azt nem tudjuk irányítani sem. Ennek legeslegelső lépése az, hogy regisztráljuk áruházunkat a Google Analyticsbe és a kapott követőkódot beillesztjük a webáruházba. Google Analytics bekötése a webáruházba

I.2. Regisztráció a Google Search Console-ba

(Korábban Google Webmester Eszközökként volt ismert ez a szolgáltatás.)
Ahhoz, hogy a Google mihamarabb rátaláljon oldalunkra, regisztrálnunk kell a keresőkonzolba (Google Search Console). Miután oldalunkat felvettük az itteni „tulajdonok közé”, küldjük be webhely térképünket ide!

I. 3. Regisztráció a Google Cégprofil-ba

Vállalkozásunkat –  főleg akkor, ha van fizikai üzletünk is – regisztráljuk a Google Cégprofil szolgáltatásba. Így idővel feltűnik a Google térképén és bizonyos keresési találatok között is.
https://www.google.com/intl/hu_hu/business/

II. A második lépés – közvetlen forgalom

Korábban leírtuk, hogy egy újonnan indult webshop esetén nem sok közvetlen látogatónk lesz. Minél inkább ismertebbek leszünk a vásárlók körében (és ők pedig elégedettek is velünk), annál nagyobb arányban lesz egyre inkább közvetlen forgalmunk.
Ez viszont nem jelenti azt, hogy a kezdeti lépéseknél le kell tennünk arról, hogy közvetlen látogatókat vonzzunk be. Könnyebb dolgunk van akkor, ha már működő fizikai áruházunk van és emellé készítettük a webshopot. Üzletben, kirakatban, autón, névjegykártyán és minden lehetséges reklámhordozón tüntessük fel webáruházunk címét is!

Facebook összekötése webáruházzal

III. A harmadik lépés – Facebook oldal

Manapság minden vállalkozásnak szükséges Facebook oldal. Ha még nincs, hozzunk létre magunknak. Fontos, hogy Facebook oldalunk és webáruházunk össze legyen kötve. Azaz a Facebook oldalunkról mutasson link a webáruházra.

A webáruházban is mutassuk meg Facebook oldalunkat a „Page Plugin”-en keresztül!  Az admin oldalunkon a Webáruház / Általános beállítások / Integráció fülön kapcsoljuk be a „Facebook doboz megjelenítése” opciót.

Fontos, hogy a Facebook oldalunk aktív is legyen, legalább heti 2-3 alkalommal posztoljunk. Ha ki tudjuk gazdálkodni, érdemes lehet fizetett hirdetéseket is használnunk azért, hogy oldalunk minél több emberhez eljusson és lájkolókat szerezzünk. Kevés pénzből, pár ezer forintból is sok embert el tudunk érni a Facebookon ha a hirdetéseink célzottak. Amennyiben ehhez segítségre van szükség, a superwebaruhaz.hu marketingesei tudnak tanácsadással segíteni az első lépéseket.

Egyéb közösségi oldalak

Ha időnk engedi a Facebook mellett létrehozhatunk Instagram és Pinterest oldalt is webáruházunknak. Magyarországon ugyan ezeket nem használják annyian, mint a Facebookot, de ha aktívak vagyunk valamennyire és posztolunk ezekre a felületekre is, az keresőpozíciók szempontjából hasznos lehet oldalunknak.

Hivatkozási forgalom

IV. Negyedik lépés – hivatkozási forgalom

Az, hogy minél több minőségi link mutasson az oldalunkra nem csak azért fontos, mert ezekről vásárlók is érkezhetnek. Legalább ugyanennyire fontos az, hogy a Googleben is annál előrébb leszünk, minél több és jobb (megbízhatóbb, komolyabb) oldalról mutat ránk link. Webáruházak esetében a legfontosabb hivatkozási forgalom az árösszehasonlító oldalakról érkezik.

IV. 1. Regisztráció árösszehasonlító oldalakra

Az árösszehasonlító oldalak lehetnek fizetősek vagy ingyenesek. Az ingyenes oldalakra mindenképp érdemes webáruházunkat regisztrálni.

A fizetős oldalak általában akkor kérnek pénzt, ha egy látogató az oldalukon rákattint egy termékünkre és webáruházunkba jut. Ettől még korántsem biztos, hogy meg is rendeli termékünket. A fizetős oldalakkal akkor érdemes kísérletezni, ha egyéb forrásokból már vannak vásárlóink.

A superwebáruházzal kompatibilis áröszehasonlító oldalak:

IV. 2. Regisztráció a Merchant Centerbe

Amennyiben szeretnénk, hogy termékeink a Googleben a felső, képes ajánlatoknál is megjelenjenek, feltölthetjük a webshopunk cikkeit a Google Merchant Centerbe (csak akkor tegyük, ha minden termékről van jó termékleírás és normális minőségű kép), és némi anyagi ráfordítással elősegíthetjük, hogy a Google találati listája előtt a termék ajánlatokban szerepeljen. 

 

IV. 3. Regisztráció linkkatalógusba vagy egyéb oldalakra

Régen nagyon fontos volt, hogy oldalunkat regisztráljuk különböző linkkatalógusokba. Manapság már nem fontos tényező ez, de a komolyabb, évek óta működő katalógusokba, pl. a lap.hu oldalaira beküldhetjük oldalainkat.
Jó ötlet ha rákeresünk azokra az oldalakra, amelyek a miénkhez hasonló termékeket forgalmazó konkurenseink oldalaira mutatnak.

Ezt egyszerűen megtehetjük a Google segítségével. Pl. ha a superwebaruhaz.hu-ra mutató oldalak listáját szeretnénk lekérdezni, elég a „linkto:” előtagot használnunk egy Google kereséshez. Pl.:  linkto:www.superwebaruhaz.hu

Ahol tehát konkurensünk linkjei megjelennek – és van rá lehetőség – mi is küldjük be webáruházunk linkjét.

V. Design és marketing

A webáruházunk nem csak nekünk kell tetsszen. A legfontosabb, hogy a vásárlónk ide találjon hozzánk, és ha már itt van, akkor neki tetsző dolgokat lásson. Éppen ezért az ezekben a döntésekben bizonytalanoknak, vagy olyanoknak, akiknek nincs külön erre megbízott szakembere, ajánljuk a Szupermarketing szolgáltatásunkat, amely a marketing területén számos pontban tud azonnali segítséget nyújtani. 

A Webshop kialakításánál pedig folyamatos fejlesztések lesznek a segítségünkre, hogy felhasználóbarát és esztétikus webáruházat alakíthassunk ki. 

 

És mi jön ezután?

A fenti lépésekkel megalapoztuk azt, hogy néhány héten belül a Google rátaláljon oldalunkra. Webáruházunk meg fog jelenni a találati listákon. Ahhoz, hogy „profi” webáruházasok legyünk, természetesen ez csak egy kezdeti lépés volt; folyamatosan dolgoznunk kell azon, hogy minél több potenciális vásárló látogasson el hozzánk. 
Egyetlen cikkben nem is lehet kifejteni mindent, ami ahhoz kell, hogy folyamatosan újabb és újabb vevőket szerezzünk.

De végszóként adunk egy tippet! Érdemes egy rutint kialakítanunk, mely szerint legalább 2-3 naponta:

  • Átnézzük webáruházunk legfontosabb Google Analytics mutatóit
  • Átnézzük a keresőkonzolban látható statisztikáinkat
  • Posztolunk a Facebook oldalunkra (vagy egyéb felületeinkre)
  • Nyomon követjük a Facebook oldalunk statisztikáit
  • Időközönként átnézzük a konkurencia Facebook tevékenységét, és a rá mutató linkeket is, hogy képben legyünk.

 

Ha ezeket a lépéseket mindig elvégezzük, akkor nem térhetünk le nagyon arról az útról, ami egy sikeres és ismert webshoppá teheti boltunkat. A netes kereskedelem a mai napig, mindenféle AI és automatizáció ellenére is akkor megy a legsikeresebben, ha szívvel, odaadással áll hozzá az üzemeltető. Mi több évtizedes tapasztalattal mondhatjuk, hogy valóban így van; a befektetett akarat, kitartás és munka előbb-utóbb megtérül majd. 

« Vissza az összes hírhez