Rendelések kezelése
A webáruházában leadott friss rendeléseket az admin oldalon mindig láthatja bejelentkezés után. Az összes rendelés listáját a Rendelések » Rendelések kezelése menüpont alatt éri el.
A rendelések között a bal oldalon található űrlap segítségével kereshet.
Rendelések adatai
A rendelések részletes adatait a táblázat jobb oldalán látható ceruza ikonra történő kattintással, vagy a rendelés sorára duplán kattintva nyithatja meg.
Rendelés visszaigazolása
Fontos, hogy a rendelés alakulását mi is követni tudjuk, illetve vásárlóinkat is korrektül tájékoztassuk. A rendelés adatlapján az „Adatok” fül alatt végezhetjük a visszaigazolással kapcsolatos műveleteket.
A rendelést a következő státuszokba állíthatjuk:
- Nem visszaigazolt: A rendelés leadásra került.
- Visszaigazolt: A rendelést az eladó tudomásul vette, azt teljesíteni is tudja.
- Teljesített: A rendelés sikerrel teljesítésre került. Ha a hűségpont rendszer aktív a webáruházban, a felhasználó részére a pontok ebben a státuszban íródnak jóvá.
- Felfüggesztett: Valamilyen okból (pl. ideiglenes készlethiány, stb.) a rendelés ideiglenesen felfüggesztésre került.
- Postázva/átadva: A csomag postázásra került.
- Megrendelő visszavonta: A megrendelő elállt a rendeléstől.
- Megrendelő nem vette át: Pl. rossz címre ment a csomag, nem sikerült elérni a vásárlót.
- Összekészített/csomagolható: A postázás előtt használhatjuk ezt a státuszt a saját munkánk megkönnyítésére.
- Törölve: A rendelés valamilyen okból törlésre került.
Természetesen nem kötelező minden egyes státuszváltozást jelölnünk, használnunk. A rendelés történetének alakulását mindig nyomon követhetjük a „Rendeléstörténet” fül alatt.
A felhasználó értesítése: Ha ez az opció be van kapcsolva, a státuszváltozásról a felhasználó emailben értesítést kap. Itt a rendelés adatain felül üzenetet is írhatunk neki. Ha sok rendelésünk van, munkánk megkönnyítésére használjunk válaszüzenet sablonokat, így nem kell minden egyes alkalommal begépelünk a különböző típusüzeneteket.
Belső megjegyzés: Ide magunknak jegyezhetünk fel olyan, a rendelés alakulásával kapcsolatos információkat, melyeket nem kívánunk a vevővel megosztani. Az itt felvitt szöveget csak mi látjuk a „Rendeléstörténet” fül alatt.
Egyedi árszabás szerinti szállítási költség megadása
Erre csak akkor van szükségünk, ha a szállítási mód, amelyet a megrendelő választott „egyedi árszabás szerinti”. (Azaz a megrendeléskor még nem lehet pontosan tudni, mennyi lesz a szállítás költsége.)
Ebben az esetben, amikor a státuszt visszaigazoltra állítjuk, megadhatjuk a kalkulált szállítási költséget.
Fontos, hogy tájékoztassuk a vevőt ebben az esetben, mert akár dönthet úgy is, hogy ezt a költséget nem vállalja és elállhat a rendeléstől.
Árrés
Ha minden, a rendelésben szereplő termék beszerzési árát megadta korábban, a rendelés adatlapján megtalálhatja az árrés (haszon) mértékét.
Rendelések automatikus lezárása
Ha sok a megrendelésünk, a visszaigazolás után nagyon nehéz lehet nyomon követnünk egyesével minden rendelés alakulását. Ilyenkor nagy segítség a „Nyitott rendelések automatikus” lezárása beállítás használata. Ezt a Webáruház » Általános beállítások » Működés fül alatt találhatjuk.
Ha a rendelésünk visszaigazolt, postázott vagy összecsomagolt, akkor automatikusan az itt beállított napok letelte után "teljesített"-re állítódik.
A rendelések lezárása azért is fontos, mert a felhasználók ilyenkor kapják meg hűségpontjaikat (ha aktív a hűségpont rendszer a webáruházában). Illetve a rendelés értékelésére felkérő emailt is csak a teljesített rendelésekkel kapcsolatban küldi ki a rendszer.
Rendelések vásárlói értékelése
A rendelés lezárása után hét nappal a felhasználók levelet kapnak arról, hogy értékeljék a rendelést. A rendelés értékeléseket a rendelés adatlapján az „Értékelés” fül alatt találja.
Ugyanitt tud reagálni az itt leadott véleményekre. Bővebben a rendelések értékeléséről itt olvashat.
Rendelések exportja
Adódhatnak olyan helyzetek (elsősorban ha más rendszerrel együtt használjuk a webáruházat), amikor a rendelések tömeges exportjára van szükség (pl. csoportos címiratkitöltés, számlázás). Erre nyújtanak lehetőséget a különböző export formátumok.
Jelöljük ki a táblázatból az exportálni kívánt sorokat (szimpla kattintással), majd válasszuk ki a kívánt formátumot és kattintsunk az export gombra.
A lehetséges export formátumok:
- Infocentrum számlázás: a kijelölt tételeket exportájuk, majd az Infocentrum programjában ezekből számlákat generálhatunk
- Naturasoft számlázás: a kijelölt tételeket exportájuk, majd a Naturasoft programjában ezekből számlákat generálhatunk. A Naturasofttal automatikus integrációra is lehetőség van, így exportálgatnunk sem kell a rendeléseket. Erről bővebb információt itt talál.
- MPL (Xml): Rendeléseinket az MPL címiratkitöltő programjához exportálhatjuk a csomagfeladás egyszerűsítése végett.
- Pick Pack Pont: A rendelések exportja Pick Pack Ponton keresztül történő feladáshoz. A működéshez a Webáruház » Általános beállítások » Integráció fül alatt meg kell adnia a Pick Pack Pont feladási bolt azonosító az export előtt.
Rendelések szerkesztése
Mely rendelések szerkeszthetőek?
prémium funkció, csak reklámmentes csomagokban!
A 30 napnál nem régebben leadott, bármely státuszban lévő rendelések szerkeszthetőek.
Kap-e a vásárló emailben értesítést a rendelés szerkesztéséről?
Külön értesítést nem kap minden egyes módosításról. Ha elvégeztük a rendelés szerkesztését, a felhasználót értesíthetjük a rendelés státusz módosításánál megszokott módon.
Rendelés szerkesztésénél figyeli-e a készletet a rendszer?
Nem. Ezért – ha a rendelés szerkesztése miatt – változhatott a készletünk, azt ne felejtsük el a termékeknél is módosítani.