Hozza létre webshopját és nem fog tovább keresgélni!

Mire való a Google Search Console (GSC)?

A Google Search Console a Google Analytics mellett az egyik legfontosabb eszközünk, amelyet rendszeresen használnunk kell, ha webshopot vagy bármilyen honlapot üzemeltetünk.

Lássunk konkrétan miben tud segíteni nekünk ez az eszköz!

  • Megmutatja, hogy a Google sikeresen feltérképezte és indexelte-e a webáruházunkat, ezáltal segíti a 404-es (nem található) oldalakat és az esetleges egyéb hibákat is megtalálni, ha vannak.
  • Teszteli, hogy mennyire mobilbarát a webáruház; és szól, ha javítani kell valamit ezen a területen.
  • Elemzi a keresési forgalmat, ezáltal láthatjuk, hogy milyen kulcsszavakra jelenik meg az oldalunk, mennyi kattintást kap és milyen az átkattintási arány (CTR), emellett a visszamutató linkeket is számon tartja (tehát azokat a linkeket, amik máshol vannak, de a webáruházunkra mutatnak).
  • A webhelytérkép beküldésével segíti a folyamatot, hogy a Google keresőmotorja minél hatékonyabban térképezze fel a boltot, segítve, hogy a leginkább a mi termékeink iránt érdeklődő leendő vásárlók találjanak ránk.
  • Ezek mellett itt értesülhetünk számos biztonsági riasztásról vagy figyelmeztetésről is, amikről fontos tudnunk; érdemes tehát rendszeresen ellenőriznünk ezt a felületet.
  • A fentiekből egyértelműen kiviláglik, hogy SEO szempontból elengedhetetlen a GSC; itt az idő, hogy összekössük a Search Consolet webáruházunkkal!
Google Search Console

A Google Search Console bekötése a webáruházba

Fontos! Az alábbi útmutató feltételezi, hogy webáruházunkat a Google Analytics-el már összekötöttük. Ehhez leírás itt található.
  1. Bejelentkezés

    Keressük fel a Google Search Console kezdőlapját, és ha nem voltunk belépve a Google-fiókunkba, akkor azt tegyük meg.

    Google Search Console bejelentkezés

    A "Kezdés most" gombra kattintva a Search Console főmenüjébe jutunk.

  2. Tulajdon hozzáadása

    A bal felső sarokban lévő gombot lenyitva tudunk tulajdont hozzáadni. A "tulajdon" ez esetben a weboldalunk maga. Akinek több weboldala is van (mint nekünk is), az a lenyíló lista alján látja majd meg a tulajdon hozzáadása opciót, erre kell kattintani.

    Új Google Search Console tulajdon létrehozása
  3. Tulajdontípus kiválasztása

    A következő ablak így néz ki:

    Google Search Console tulajdontípus kiválasztása

    Mi itt az URL-előtag alapján történő azonosítást fogjuk választani (jobb oldali). Ide írjuk be a webshopunk teljes webcímét (URL-jét), olyan formátumban, ahogyan az előre beírt példa mutatja. Ha kész, nyomjuk meg a "Folytatás" gombot.

  4. Tulajdonjog igazolása

    Ha mindent jól csináltunk, ÉS előzetesen már bekötöttük az Analyticsünket, akkor az alábbi zöld megerősítő üzenetet fogjuk kapni:

    Google Search Console sikeres igazolás

    Nincs más dolgunk, mint a "Tulajdon megnyitása" gombra kattintani.

  5. Webhelytérkép hozzáadása

    Kezdetben a tulajdonunkkal kapcsolatban nem sok adat áll még rendelkezésünkre. Ahhoz, hogy a Google biztosan és rendben elkezdje feltérképezni oldalunkat, küldjük be oldaltérképünket. (A Superwebáruház ezeket a webhelytérképeket automatikusan elkészíti a nálunk üzemeltetett webshopokhoz és napi frissítéssel aktuálisan tartja, tehát ezek frissítésével nincs külön teendőnk.)

    Tulajdonunk megnyitása után kattintsunk a bal oldali menüben a Webhelytérképek menüpontra!

    Google Search Console webhelytérkép hozzáadása

    A megjelenő ablakban adjuk meg a "sitemap.xml" értéket majd kattintsunk a küldés gombra!

Néhány fontos elemzés

A Search Console használatával (ha néhány nap vagy hét elteltével érdemi adatmennyiség áll rendelkezésünkre) olyan jelentéseket tekinthetünk meg, amelyekkel nyomon követhetjük weboldalunk teljesítményét a Google keresőben.

A jelentéseket a Search Consoleba belépve, a tulajdont kiválasztva a bal oldali menüből érhetjük el.

Teljesítmény

Ez a legfontosabb statisztikánk itt. Oldalunk teljesítményét mutatja a Google keresőben.

Mérőszámok

Kattintások

Hányszor kattintottak a találatra a Google kereső találati listáján.

Megjelenések

Hányszor jelent meg a találat a Google kereső találati listáján.

CTR

Milyen arányban történtek kattintások a megjelenésekhez képest. Pl. 2% CTR azt jelenti, hogy egy találat 100 megjelenéséből átlagosan 2 alkalommal történik rá kattintás.

Elhelyezkedés

Átlagos pozíció a Google találati listáján, minél kisebb annál jobb.

Mérések

Lekérdezések

Mik a legnépszerűbb lekérdezések (keresések) amelyek alapján megjelent oldalunk a Google kereső találati listáján és hányszor kattintottak itt ezekre.

Oldalak

Mely oldalaink jelentek meg a legtöbbször a Google keresési listáján.

Országok

Mely országokban jelentek meg oldalunk találatai a Google keresési találatai között.

Eszközök

Mely eszköztípusokon (Mobil, Asztal, Táblagép) jelentek meg oldalunk találatai a Google keresési találatai között.

Google Analytics