Te méred a konverziókat webshopodban?
Nagyon gyakran előfordul, hogy bekötjük az oldalunkra a Google Analyticset, nézegetünk mindenféle statisztikákat látogatóinkról, de azt nem tudjuk, hogy mely látogatókból lesznek vásárlóink. Egy webáruház esetében is nagyon fontos, hogy figyeljük a konverziókat. (Ha nem olvastad még el, mi az a konverzió, itt megteheted.)
Miért fontos ez? A konverziók mérésével megtudhatjuk például, hogy honnan érkezik hozzánk a legtöbb vásárló (nem látogató!). Google keresésre jönnek a vevők? Valamelyik ár-összehasonlító oldalról? Facebookról?
Ha több helyen hirdetünk, még fontosabb, hogy lássuk, mely hirdetésünk térül meg.
Google Analytics konverziókövetés beállítása
1. Csináljunk végig egy rendelést webáruházunkban és nézzük meg, a sikeres vásárlás után milyen URL-t látunk. Pl. http://valamilyenwebaruhaz.com/sikeres-rendeles.html. Másoljuk ki ezt a címet.
2. Lépjünk be a Google Analyticsbe, a bal oldali menüsávban válasszuk ki a “Konverziók > Célok > Áttekintés” menüpontot. Ha még nem állítottunk be itt korábban semmit, a jobb oldalon láthatunk egy “célok beállítása” gombot. Kattintsunk rá.
3. Kattintsunk az “Új cél” gombra. Névnek adjuk meg, hogy “rendelés”, típusként állítsuk be a “Cél” opciót, majd bökjünk a következő lépés gombra.
4. A cél részletei adatlapon a legördülő menüt hagyjuk “egyenlő értéken”. A mellette lévő mezőbe másoljuk be az 1-es pontban kimásolt URL címet. Hogy biztosak legyünk a dolgunkban, kattintsunk “A cél ellenőrzése” linkre.
5. Ha minden rendben, kattintsunk a “Cél létrehozása” gombra.
Készen is vagyunk. Innentől kezdve az Analytics “Konverziók > Célok” menüpontja alatt nagyon érdekes statisztikákat láthatunk (ha van már néhány rendelésünk). Próbáljuk is ki mondjuk a “Konverziók > Célok > Célfolyamat” opciót és csodálkozzunk, mit is csináltunk volna másképp ha ezeket az adatokat már több éve mértük volna…