Mikor a legaktívabbak a vevők?
Nagyon fontos ismernünk webáruházunk látogatóinak szokásait. Gyakorta visszatérő kérdés, hogy a hét mely napjai a legerősebbek és melyek a leggyengébbek? Melyik napszak a legfogósabb?
Ha ismerjük ezeket az adatokat, úgy időzíthetjük hirdetéseinket, hogy a legjobb hatékonyságot érje el. (Gondoljunk pl. egy hírlevélre vagy Adwords kampányra.)
Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy egyszerre több száz magyar piacon működő webáruház statisztikai adatait tudom elemezni évekre visszamenőleg. Az ezekből levont következtetéseket osztanám meg itt veletek:
A legjobb napok
Nap | Össz. látogatásból |
---|---|
Hétfő | 17% |
Kedd | 17% |
Szerda | 16% |
Csütörtök | 14% |
Péntek | 13% |
Vasárnap | 13% |
Szombat | 10% |
Láthatjuk tehát, hogy a legjobb nap a hétfő, a leggyengébb a szombat. Hétfőtől szép fokozatosan csökken a látogatottság, ez eléri mélypontját szombaton, majd vasárnaptól ismét nőni kezd a látogatások száma. A konverziós arány nagyjából követi a látogatások számának alakulását: A hét elején jóval nagyobb valószínűséggel lesz valakiből vevő, mint hét végén.
Sokakban él az a tévhit, hogy a vásárlók hétvégén a legaktívabbak, de mint a fenti statisztika mutatja, ez téves feltételezés.
A legjobb napszakok
A legtöbb látogatás és vásárlás a 19-21 óra közötti periódusban történik. Erős még a 11-14 óra közötti időszak. A nappal többi része kb. egyformán teljesít. A leggyengébb periódus természetesen az éjszakai órákat fedi le.
Kéretik figyelembe venni, hogy a fenti adatok több száz webáruház statisztikájából vont átlagok. Egyes webáruházakban, időszakokban ettől teljesen eltérő mintázatok is lehetnek.