Mikor a legaktívabbak a vevők?

Nagyon fontos ismernünk webáruházunk látogatóinak szokásait. Gyakorta visszatérő kérdés, hogy a hét mely napjai a legerősebbek és melyek a leggyengébbek? Melyik napszak a legfogósabb?

Ha ismerjük ezeket az adatokat, úgy időzíthetjük hirdetéseinket, hogy a legjobb hatékonyságot érje el. (Gondoljunk pl. egy hírlevélre vagy Adwords kampányra.)

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy egyszerre több száz magyar piacon működő webáruház statisztikai adatait tudom elemezni évekre visszamenőleg. Az ezekből levont következtetéseket osztanám meg itt veletek:

A legjobb napok

Nap Össz. látogatásból
Hétfő 17%
Kedd 17%
Szerda 16%
Csütörtök 14%
Péntek 13%
Vasárnap 13%
Szombat 10%

Láthatjuk tehát, hogy a legjobb nap a hétfő, a leggyengébb a szombat. Hétfőtől szép fokozatosan csökken a látogatottság, ez eléri mélypontját szombaton, majd vasárnaptól ismét nőni kezd a látogatások száma. A konverziós arány nagyjából követi a látogatások számának alakulását: A hét elején jóval nagyobb valószínűséggel lesz valakiből vevő, mint hét végén.

Sokakban él az a tévhit, hogy a vásárlók hétvégén a legaktívabbak, de mint a fenti statisztika mutatja, ez téves feltételezés.

A legjobb napszakok

A legtöbb látogatás és vásárlás a 19-21 óra közötti periódusban történik. Erős még a 11-14 óra közötti időszak. A nappal többi része kb. egyformán teljesít. A leggyengébb periódus természetesen az éjszakai órákat fedi le.

 

Mely napszakban jön a legtöbb látogató?

 

Kéretik figyelembe venni, hogy a fenti adatok több száz webáruház statisztikájából vont átlagok. Egyes webáruházakban, időszakokban ettől teljesen eltérő mintázatok is lehetnek.

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.