Az ingyenes szállításról
Ma reggel egy érdekes infógrafikát láttam az amerikai ünnepi online vásárlással kapcsolatos statisztikákról. Az adatok egy eleme különösen elgondolkoztató mindenkinek, aki webáruházat üzemeltet, mégpedig:
Az ábra szerint 2014-ben az amerikai vásárlók 73%-a elsődleges szempontnak tekinti online vásárlása során azt, hogy ingyenes legyen a szállítás. Egy másik kutatás szerint az összes visszaforduló vásárló 49%-a akkor szakítja meg a vásárlási folyamatot, amikor szembesül a szállítási díjakkal.
Ilyen statisztikát Magyarország vonatkozásában még nem láttam, de a helyzet hasonló, vagy “még ilyenebb” lehet, mivel a magyar vásárlók árérzékenyebbek az amerikaiaknál. Az is biztos, hogy a kassza folyamat Magyarországon is ennél a lépésnél szakad meg a legtöbbször (ezt az általam követett webshop statisztikák alapján mondom). Ez azt is jelenti, ha a vásárló túljutott a szállítási mód kiválasztásának lépésén, szinte biztos, hogy megrendelő is lesz.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
Azt, hogy próbáljuk meg üzletünk online működését úgy átgondolni, hogy ki tudjuk gazdálkodni az szállítási költség magunkra vállalását. Vizsgáljuk meg, milyen áremelkedéssel járna, ha a szállítási díjat árainkba építenénk. Nem szabad termékeink árainak se túlságosan megnövekedni, mivel úgy könnyen elveszíthetjük versenyképességünket a konkurencia áraival (gondoljunk csak az árösszehasonlító oldalakra).
Jó ötlet lehet még az ingyenes szállítást egy vásárlási limithez kötni, így akár növelhetjük a rendelések átlagos összértékét és profitálhatunk az ingyenes szállítás fentebb nyújtott előnyeiből. Ha még webáruház nyitás előtt állunk, akkor érdemes olyan üzleti modellt kialakítanunk, amely ezzel a módszerrel kalkulák.
Szóval számolgassunk, kísérletezgessünk és igyekezzünk bevezetni az ingyenes kiszállítást!