Néhány szó a linkcseréről
A Google nagy dobása az volt, hogy a legfontosabb rangsorolási tényezővé azt tette, hogy hány link és milyen oldalról mutat ránk. Ennek köszönhetően a szemfüles “webmesterek” kitalálták, hogy linkeket cserélnek más oldalakkal. Én kiteszem a te linkedet, te az enyémet, mindketten nagyon frankók leszünk a keresőkben. Néhány évig ez valóban működött is, több linkcsere program is futott, több-kevesebb sikerrel. Működik ez még? Származhat előnye egy oldalnak a linkek csereberéjéből?
Az alábbiakban megpróbálom röviden összefoglalni, hogy mi a helyzet a linkcserével 2015-ben.
Manapság is gyakran előfordul, hogy egy-egy induló oldal tulajdonosa felkeres minket azzal, hogy nosza rajta, cseréljünk linket, baj nem lehet belőle! Mit válaszoljunk neki?
Röviden és tömören: a linkcsere elavult és a Google által sok esetben büntetett módszer. Tapasztalataim szerint általános esetben valóban többet ártunk vele, mint használunk. (Egyébként olyannyira nem szereti már a Google ezt a típusú linkcserét, hogy egyenesen a “csalás” kategóriába sorolja, ld.: https://support.google.com/webmasters/answer/66356?hl=hu)
Természetesen – mint általában sehol sem -, itt sem fekete és fehér a történet. Releváns (hasonló témával foglalkozó) oldalak között jó dolog is lehet a linkcsere, ha azt nem viszik a felek túlzásba. Pl. egy vadászati magazin oldalán teljesen természetes dolog, ha egy vadászbolt webáruháza van linkelve és a vadászbolt oldaláról a magazinra is mutat viszontlink. Ellenben, ha a vadászbolt oldaláról mutat 6-7 link különféle webshopra (pl.: bugyibolt, bababolt, teabolt, stb.) és azokról szintén vissza is mutatnak linkek, nos, ez 2015-ben már nem nyerő. Remélem érzitek a különbséget 🙂